Tak się złożyło, że 2017 rok został uznany przez Sejm jako Rok Wisły. Nasza, michałowska biblioteka, tradycyjnie, na wakacjach organizuje zajęcia dla dzieci. W roku ubiegłym wędrowaliśmy przez kontynenty i prezentowaliśmy ciekawe zjawiska chemiczne. W tym rok wybraliśmy historię polskich miast położonych nad królową polskich rzek. Jak okazało się na […]

PŁYNIE WISŁA PŁYNIE!

27 lipca 2017 roku, po ciężkiej i barwnej podróży docieramy do Gdańska. Wisła jest już  szeroką rzeką. Gdańsk leży nad Zatoką Gdańską. To prawdziwa perła wśród pomorskich miast, a także kulturalne, naukowe i gospodarcze centrum Północnej Polski. Dzieje Gdańska sięgają X wieku. W swoich dziejach miasto należało na przemian do […]

WISŁĄ DOPŁYWAMY DO BAŁTYKU

Tradycyjnie w każdy lipcowy wtorek i czwartek przychodzą do naszej biblioteki dzieci, które mają wakacje i są w Michałowie. Oprócz rodowitych Michałowian naszą gminę odwiedzają pociechy z różnych stron Polski. Nas to bardzo cieszy, gdyż jest szczególna okazja do integracji młodych ludzi. W bibliotece realizujemy cykl spotkań związanych z rzeką […]

ZWIEDZAMY BYDGOSZCZ I SOPOT

18 lipca 2017 roku wraz z naszą wierną grupą dotarliśmy do Torunia. Pani Ania z wdziękiem opowiedziała o tym pięknym, starym polskim mieście. Toruń leży na granicy Kujaw i ziemi chełmińskiej. W 1997 roku toruńską starówkę, której układ nie zmienił się od średniowiecza, wpisano na Listę światowego dziedzictwa Unesco. RYNEK […]

ZWIEDZAMY TORUŃ I KOLEJNA … NIESPODZIANKA.

13 lipca br. od rana padał deszcz, wręcz przechodziła nad Michałowem potężna burza i lało jak z cebra. Zajęcia w bibliotece tradycyjnie rozpoczynają się o godzinie 12 – tej. Z niepokojem patrzyliśmy w niebo. Chwała Bogu, po godzinie 11 – tej zaświeciło słońce. Tuż przed 12 – tą zaczęły przychodzić […]

ZWIEDZAMY WARSZAWĘ I …NIESPODZIANKA.

11 lipca br. do Gminnej Biblioteki w Michałowie przybyło 21 dzieciaków na kolejne zajęcia wakacyjne. Do Krakowa Wisła zmierza do starego Sandomierza. Błyszczy w słońcu Wisły fala, łan pszeniczny lśni z oddala. Sandomierz leży niedaleko tego miejsca, w którym do Wisły wpada San. Nie jest to miasto duże, ale ma […]

OD KRAKOWA WISŁA ZMIERZA, DO STAREGO SANDOMIERZA…

8 lipca 2017 roku do biblioteki w Michałowie przybyli entuzjaści czytania książek. Tym razem pod dyskusję poddane były dwie pozycje: ,,Taniec z gronostajem” napisała Maryla Ścibor Marchocka a Maria Nurowska jest autorką książki pt,, Drzwi do piekła”. Na początku dyskusji zebrani jednogłośnie wyrazili opinie, że obie książki nie są na […]

LIPCOWE SPOTKANIE DKK

Na zajęcia do biblioteki w dniu 6 lipca 2017 roku przybyło ku uciesze pań bibliotekarek ponad 20 dzieci. Przyjechały do Michałowa na wakacje dzieci  z Warszawy, Torunia, Hajnówki, Siemiatycz i Białegostoku. Swoim pociechom towarzyszyły mamy. Pani Ania przeczytała legendę o smoku wawelskim. Były zadawane zagadki, oczywiście z nagrodami. Dzieci usłyszały […]